Opis izletov

8. Z Martuljka do Belega potoka - Skočniki in nazaj.

Trip8 - Gozd Martuljek, Beli potok, Gozd Martuljek

Ideja tega izleta ni, da bi dosegli kak pomemben vrh, ampak le v tem, da hodimo in si ob tem ogledamo še strugo - kanjon Belega potoka s številnimi manjšimi slapovi imenovanimi skočniki. Celotno področje Belega potoka je označeno kot naravna znamenitost, a žal vseh lepot ne moremo videti, ker ni dostopnih poti.
Naš pohod bomo pričeli v vasi Gozd Martuljek ( stari Špik). Tu bomo zavili na pot mimo nekdanje železniške postaje Martuljek do potoka Martuljščice, ki ga bomo prečili po brvi. Po prečenju zavijemo levo in po 50 metrih zagledamo na naši desni strani stezo. Po tej stezi /držimo se levo/ pridemo do kolovoza in od tu nas pot vodi vse do travnika na višini cca 1000 m. Šele tu zavijemo desno proti Belemu potoku, na kar nas opomni tudi skromni smerokaz. Kolovoz se počasi spremeni v prijetno stezo in pod nami se že slutijo prvi obrisi kanjona. Občasno imamo lep razgled proti Kepi, Dovški Babi...
Pot se še vedno vzpenja ter končno dosežemo našo najvišjo točko izleta. Globoko pod nami se vije bistra Sava dolinka nad njo pa se v ozadju dviga prekrasno ostenje Visokega vrha, Kepe in ostalih Karavanških vršacev. Tu se bomo odpočili in nabrali novih moči za spust v dolino.

Beli potok Spust v dolino poteka po isti poti. Od nje se ločimo po desni stezi, takoj ko prečkamo mali potoček, ki drsi v globino po gladkem skalovju. Za ta del poti si vzamimo čas, da bomo uspeli ugledati vsaj nekaj zanimivih slapov - skočnikov.
Počasi se pot oddalji od kanjona in nas pripelje na razgledno ravnico. Naša steza se nadaljuje skrajno levo in po njej pridemo v dolino, dobesedno v strugo Belega potoka. Tu zavijemo v levo, hodimo nekaj časa po kamniti strugi, nato pa zagledamo pot, ki nas pripelje na našo izhodiščno točko. Mimogrede si lahko še ogledamo Mokro peč. Ta je izredno lepa po daljšem in obilnem deževju, ko lahko občudujemo mogočen slap.

Izlet je primeren za vse srednje utrjene pohodnike in traja cca 4 ure s postanki z višinsko razliko cca 350 m. Dolžina poti je približno 7,9 km. Na izhodiščno točko se pripeljemo z avtomobilom.